25. sep. 2011

Kan anbefales

Fedt mand, tænker jeg med et smil, mens jeg balancerer med 3/4 af min krop ud af vinduet, vildt flagrende med en kvart rulle sammenkrøllet toiletpapir og en flaske vinduespudsningssprøjt. Der er nok ikke mange, der er kommet af dage ved at falde ud af vinduet på første sal. Men jeg er ikke ham, der følger strømmen, hvorfor jeg naturligvis vil dø en spektakulær død, skulle det endelig ske for mig. Jeg ville i hvert fald forstuve noget.

Det er første gang i de fire år, jeg har boet her, at jeg har pudset vinduerne. Og sidste gang. For i morgen flytter jeg herre meget sammen med Hr. Dvinge. Rengøring, nedpakning og oprydning har aldrig været helt så fornøjeligt, som det har været tilfældet i weekenden. Selv det at pudse vinduer er lidt specielt og helt fornøjeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar