6. maj 2010

Rettidig omhu, hvis man altså lige når det

Jeg har gode erfaringer med at miste fornemmelsen for tid, når jeg har travlt med at lave absolut ingenting. Dét er jeg vant til, det er jeg tryg ved. Hvad jeg ikke er vant til er, at miste fornemmelsen for tid, når jeg fræser rundt med lydens fart (jeg er trods alt ikke lavet af ren solstråle) i forsøget på at nå helt vildt meget på en meget laid back måde. Du ved, sådan lidt slacker-ambitiøst, hvis det giver mening.

Men hvad er problemet, tænker du, der må være en specifik årsag til, at fornemmelsen for tid skal diskuteres - og det har du ret i. Problemet er, at jeg nu tre gange (og det er ikke et tal, som jeg bare slynger ud), har stået foran den meget lukkede dør til min vinpusher i jagten på forårets første flaske rosé. For solen skinner, vejret er mildt (cirka), og jeg har glædet mig til den skide vin i en halv evighed, for helvede.

Det må være godt det samme. Jeg har alligevel for travlt til at drikke den og nyde den på samme tid. Åbenbart.

2 kommentarer:

  1. Er det dig der bliver ved med at klemme en halvspist sharwarma fast i metalgitteret foran døren?

    SvarSlet
  2. Shawarma i metalgitter, skridet før hestehovede på hovedpuden. Det være sagt, så lykkes det i lørdags at ankomme i det selvsamme øjeblik de åbnede, hvorfor jeg totalt meget hooked up til den næste måneds tid.

    SvarSlet