9. sep. 2010

Så hellere uvidenhed

Awwnutsnutsnuts, tænker jeg, mens jeg med begyndende hovedpine og svedperler i overskægget forsigtigt taster mit password ind på tastaturet. Hej webbank. Hvor jeg dog hader dig.

Efter halvanden uge i blomsterbestrøet, champagnesprudlende uvidenhed, har min økonomi-neurose prustende og storsvedende indhentet mig. Jeg ved udmærket, hvad der venter. Enten er det et forbavsende stor beløb med et meget lille minus foran, eller også er det et forbavsende lille beløb, der overhovedet ingen intentioner har, om at forsøge at se større ud. Lige meget hvad, så er det noget knep. Men Berlin, sommerhus og hvorvidt jeg skal nøjes med ét måltid om dagen resten af måneden afhænger af det.

Arg. Bare én overspringshandlig til. Derefter, rationel adfærd. Jeg lover det.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det rart, at du er begyndt at blogge igen! Jeg har efterhånden fulgt din blog i små hundrede år, og jeg var ved at blive helt bekymret, da her pludselig blev så stille. Krydser fingre for din økonomi! ;D

    SvarSlet
  2. Hej frøken Barbossa!
    Mja, det viste sig at være lige lovlig meget, det der med at skrive en hel tekst om dagen. Men det her med at skrive en gang imellem, det er ret behageligt :) Måske du er bedre til det, end jeg er? Under alle omstændigheder er det mega opmuntrende, at høre fra læsere som dig. Tusind tak!

    Økonomien blev aflivet, højlydt men festligt, i løbet af natten. Før eller siden lærer jeg, at blive hjemme og skrive og være fornuftig og gå tidlig i seng.

    SvarSlet