27. mar. 2010

Samtaler: Vækkeuret

- God daaaag!
- Hej med dig.
- Hvad så? Brug for en hånd til at komme op i morgen?
- Givetvis. Og her i aften også.
- Aha, se se, ja ja. Tør jeg spørge, hvad du skal?
- Det gør du vel.
- Og?
- Jeg skal til en fest.
- Wooh, feeeeeest, man, yeah! Skal jeg med? Skal jeg larme og ringe hvis du sidder og falder i søvn i en stol i et hjørne, hva', skal jeg?
- Nej, vækkeur, du skal ikke med til fest. Til gengæld skal du vække mig om en time.
- Du skal skuda ikke sove nu!
- Joh. Lidt. Bare en lille lur. Det var hårdt i går!
- Nåh, ja, du er teknisk set også ved at være gammel. På en måde.
- På en måde. Men du vækker mig om en time, ikke?
- Jo jo, skal nok. Gik i gang med at tælle ned tidligere. Du har 59 minutter og fem sekunder tilbage at sove i.
- Udmærket.
- 58 minutter og 58 sekunder tilbage.
- Fint.
- 58 minutter og 54 sekunder.
- Ja, tak, det er forstået. Hold din kæft.
- Stresser det dig at vide, at hvert et sekund, som du bruger på ikke at sove, er spildt, fordi du ikke får hvilet, og derfor ender med at sidde og sove i en stol i et hjørne?
- Du stresser mig. Og hold så kæft, for helvede.
- God nat!
- Kæft!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar