17. mar. 2010

Tendenser

Hvis jeg render ind i en smuk pige, og hun kigger på mig og smiler, så kan jeg ikke lade være med at kigge ned i jorden. Det er den mest åndssvage refleks nogensinde. Nogen burde sige 'hej'.

Hvis jeg cykler ned af en stejl bakke, og jeg har meget fart på, så har jeg konsekvent lyst til at springe op og ud af sadlen, og svæve ud over byens tage. Derfor smiler jeg, når jeg cykler ned af en stejl bakke. Hvem kan ikke lide at flyve?

Når opvasken skal tages, og jeg smider bestik, tallerkener og små beholdere i vandet, er det lige pludselig et lille udsnit af hvordan en hel spisesal på et skib synker til bunds, sammen med skibet. Et studie i mødet mellem vand og tungere legemer, eller en øjebliks-helligdom for de mange druknede ved skibsforlis siden menneskeheden satte sejl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar