18. feb. 2010

Arvesok

Jeg fandt en sok i mit vasketøj. Der står 'Thursday' på den, og det er ikke min sok. Der må være tale om en arvesok. En sok, der allerede var i maskinen, førend man proppede ens beskidterier ind til den. Hvad stiller man helt præcist op med en arvesok?

Man kunne hænge den op på opslagstavlen i vaskerummet. Den opslagstavle, som ingen kigger på. Man kunne tape den fast på indersiden af døren, hvormed den ville være svær at ignorere. Når man er på vej ud i hvert fald. Man kunne hænge en seddel op i alle tre opgange, efterlyse en ejer til hr. Thursday. Om igen er det bare en fucking sok. To sokker er i det mindste af en vis værdi, men en enkelt sok?

Kender jeg mig selv ret, så ender det med at jeg en eller anden fortravlet formiddag smider den i viceværtens postkasse, for nu er det nok, nu har den generet min to-do-PostIt i lang tid nok. Så kan hr. Thursday ende i den sorte plastiksæk sammen med alle de andre fodløse single-sokker, hvor han i det mindste ikke er alene. En knapt så krank skæbne, måske. For en sok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar