23. feb. 2010

Tilbedelse af en række ukendte og kendte personer

Jeg læser webcomics, og jeg gør det religiøst. Det er det første, jeg gør, når jeg står op, og det er det sidste jeg gør, før jeg går i seng. Cirka.
Når man så er fanatisk omkring læsningen af udvalgte webcomics, så bliver det også lidt vigtigt, hvornår de opdateres. Og at det sker til tiden. Man ser frem til de forskellige dage med is, bittesmå sommerfugle og tålmodighed i maven. Hvad nu, hvis opdateringen ikke kommer alligevel? Der kunne være sket et eller andet i tegneserie-tegner-land, jo. Nu og da sker det da også, at opdateringen ikke kommer. Livet sker, som regel.

Alligevel har jeg altid været lidt irriteret, når det er sket. Hvor svært kan det være? Der er en deadline, og der er et plot, endsige et script at følge. Hvis man gentagne gange overskrider deadline må man jo justere udgivelses-intervallet, så man selv kan følge med, og ikke dø i processen.

Nu, næsten halvvejs i mit projekt har jeg måske lidt mere forståelse for deadline-døden. For det er en lille død, når man misser ens deadlines. Man har svigtet, fejlet og forulempet op til flere personer med blot én overspringshandling for meget. Det er ikke sjovt, det heller ikke altid overlagt, og det er ikke meningen.

Derfor vil jeg i dag, hvor jeg ikke har skrevet i to dage i træk, sende mange anerkendende nik efter alle de bloggere, tegnere, video-loggere og podcastere, der overholder deres deadlines. Det er fanme godt klaret. Og vil I så venligst ikke lige lære mig, hvordan fanden man gør det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar