5. feb. 2010

Tag en håndfuld af dem der om dagen, lidt af dem her hver 372nde minut og skyl efter med de to andre sjove størrelser dér

Hvalrossen har haft travlt med at snorke hele natten. Takket været Hvalrossen, har det at få en hel nats søvn været en umulighed. Lyden af luften, der hives ind igennem hans stoppede næsebor og ned igennem et tilslimet luftrør, hvor luften ikke blot suges igennem, men også sætter snot og slim i klæbrige vibrationer, blot for at nå sorte og trætte lunger, der opgivende raller luften samme vej ud igen - den lyd er svær at ignorere. Endsige falde i søvn til. Det må være en opgave for en beskytter af de svage, de uskyldige og de forulempede.

Næste morgen spørger Hvalrossen, mens han ser nyhederne uden at have taget høretelefoner på til formålet:
- Generer lyden dig?
- Undskyld?
Jeg ved ikke, hvad jeg skal svare. Jeg tænker: 'Lyden af dit håbløse åndedræt, der har holdt mig vågen hele natten? Forventer du, at jeg skal svare på det? Endvidere, hvis det er den lyd, du refererer til, så er du rent faktisk klar over, at det lyder hæsligt, og at det kun kan være forstyrrende. Ikke at gøre noget ved det, det er jo egentlig lidt at hade dine medmennesker. Mest af alt din kone. Alligevel stiller du spørgsmålet? Jeg nægter at tro det.'
- Lyden fra TV'et?
Åh.
- Nååh, næh, det er ikke slemt. Se du bare nyheder.

Til Hvalrossens held blev jeg udskrevet i dag med en kilometerlang recept. Han får lov til at leve lidt endnu, på trods af mine feber-frustrationer. Nu skal der bare gufles piller, og så ellers ikke drikkes alkohol i et par uger. Eller tre. Det bliver... ja, det bliver herligt.

2 kommentarer:

  1. ...du synes, at Ninjahævneren skal få snorkende hvalros på hospital til at sove med the fishies? Er det ikke sådan lidt ...brutalt? Vi kunne sende dig ørepropper i stedet?

    SvarSlet
  2. Ørepropper er måske en lidt mere, hm, human løsning på det hele. Men så må vi sku også sende nogle til konen.
    Havde nu mere den her idé om at ninjahævneren kunne happy-slappe det snorkende pattedyr med den flade side af sværdet. Du ved, sådan et godt klask, først på den ene fede kind, så på den anden. Aversions-terapi mod snorkeri, det må helt sikkert virke.

    SvarSlet