21. nov. 2009

Anakronisme: Interferens

På grund af lyden af piller, der rammer mine tænder på vej ned, misser jeg et enkelt ord, hvormed hele sætningens mening går tabt. Hun kigger afventede på mig. 'Vitaminpiller er et hit, når man ikke altid spiser så varieret', tænker jeg, og overvejer, om det er den slags, som hun er interesseret i at høre. Dette specifikke produkt forlanger, at man spiser tre ad gangen, Vitaetellerandet. Det er morgen, og der er tusindvis af ting at ordne. Der må nødvendigvis kaffe, kalendere og notesbøger på morgenbordet.
- Næste søndag så? Om en uge og lidt til?
- Hvis det ikke kan blive før.
svarer jeg og smiler træt, nu fuldstændigt klar over, hvad hele samtalen omhandler. Ugerne har fart på for tiden. Ville bare ønske, at søndag, om en uge og lidt til, kunne være i morgen. Eller nu. Men vi er en del af en studie-nation, der ikke har tid til noget som helst i disse måneder. Hun kysser mig på kinden, og brokker sig over travlhed, arbejde og forpligtelser, mens hun rydder af bordet, og jeg pakker mine ting ned. Jeg håber, at vi er en del af en nation, der tager deres piller, der rammer tænder på vej ned, så vi kan overleve indtil den tid, hvor vi kan sætte hele dage af til hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar