7. nov. 2009

Nattero, tak!

Jeg er et nattedyr. Jeg studerer bedst om natten. Skriver bedst om natten. Spiller bedst guitar, hygger mig mest med rengøring, tænker bedre. Alt sammen om natten. Min mor mener, at det hele stammer fra da jeg var helt lille og havde kolik. Som kolik-barn er man åbenbart umulig at få i seng, så hun mener, at der skete et flip allerede dér. Jeg er ikke sikker. Men natten viste sig at være det bedste tidspunkt til at tænke, skrive, studere, spille guitar, og i det hele taget at have ro til at koncentrere sig.


Så flytter man til Århus (for anden gang) for at læse medievidenskab, og man er pludseligt omgivet af mennesker, der ikke nøjes med at sove om natten. De spiller computer, de støvsuger, de snakker, de knalder, højlydt. Går også ud fra at de studerer, men det hører man af gode grunde ikke.

Nu ligger jeg så i min seng, og bliver lidt arrig, ude af stand til at sove, som jeg er. Hele ideen med at være et natdyr, var at have ro og stilhed. Kræver dog en art monopol. Overvejer at vende tilbage til at sove om natten, og at være vågen om dagen. Det ville fryde min mor, er jeg sikker på. Og hvem ved? Måske alle andre sover på det tidspunkt?

2 kommentarer:

  1. Klokken er halv fem om natten og jeg er stadig oppe. Sidder egentlig lige nu og prover paa at skrive en mail til min ex; det gaar forbandet daarligt, men jeg faar i det mindste skrevet bare lidt imodsaetning til dagstimerne.

    Jeg faar til gengaeld laest en masse og hvis jeg havde mit male udstyr saa kunne jeg ogsaa faa noget fra haanden der.

    Natten er ret perfekt i dens distraheringsfri vaesen. Den er smuk og omsluttende.

    SvarSlet
  2. Det går aldrig helt, som man gerne vil, når man skal skrive breve til gamle flammer. Hvorfor kan de ikke bare se ind i hovedet på én, og så kunne det være det?
    Altså, hvis man nu kunne bestemme, hvornår de måtte se. Guderne forbyde, at det var muligt hele tiden.

    Kortere end de fleste tror er den også. Har leget lidt med tanken, om det ville hjælpe at flytte til en anden tidszone. Vestpå med en seks-ni timer. Gad vide, hvor man så landede.

    Sidder faktisk og efterlyser noget malergrej :) Skal til maskebal i slutningen af måneden, og har fundet inspiration i Venidig. Nu mangler jeg bare en tro gengivelse af mit fjæs og så lidt farvelade. Og, øh, generel pynt. Dog ingen fjer og ingen sten.

    SvarSlet