28. sep. 2009

Alting har en pris

"Ser du, jeg har lært mange ting af alle disse kokke-bekendtskaber, måske af ét mere end de andre, men hemmeligheden bag en god risotto kan, som forhåbentligvist påvist i aften, muligvis være gemt i konstant, ivrig og dybtfølt omrøring," proklamerer jeg, mens jeg tærsker løs i en gryde risotto. Rasmus griner, og mener uden tvivl, at jeg har fortjent mit øgenavn: Dobby.

Det hele startede, da jeg stod og manglede et sted at sove i hele første måned af første semester. Rasmus er velsignet med et organisatorisk talent, hvorfor han selvfølgelig havde lejlighed, bil og luftmadras parat til studiestart. Prisen jeg betalte for at bo på hans luftmadras i en måned var madlavning, oprydning og rengøring. Rasmus lagde måske bare kun mærke til madlavningshalløjet. Han undrede sig godt nok over, hvor hurtigt alting blev beskidt i ugerne efter at jeg flyttede i egen lejlighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar