11. sep. 2009

Luftmadras-overvejelserne

Så man får besøg fra Sjælland. Enhver der har set min lejlighed eller min seng ved, at der ikke er meget plads at gøre med. Det bliver et trængt besøg. "Hmm," tænker jeg, idet jeg overvejer, hvordan jeg lettest får styr på overnatningsfacileteterne for min gæst. En luftmadras, én af dem, der puster sig selv op, dét må være sagen. En tur med 8'eren ned til Jysk Sengetøjslager på Silkeborgvej (og en tur tilbage) senere er jeg én enkeltmands-selvoppustende-luftmadras rigere. Var ikke sikker på, at der var plads til en dobbelt, og jeg havde alligevel ikke råd.

Woohoohoo. Luftmadrassen vokser lige så stille på mit gulv. Værelsets størrelser gør det ikke svært at sammenligne luftmadrassen med min 1½ personers futon. Woohoohoo. Det er i øvrigt verdens mest behagelige futon, skulle nogen være i tvivl. Det er sundt at sove på noget hårdt, endvidere. Tror jeg.
Mere woohoohoo. Ludtmadrassen bliver ved med at udvide sig i samtlige dimensioner. Jeg tager mig i at overveje hvorvidt højden af en seng har noget at sige med dens kvalitet og i så tilfælde hvorvidt en luftmadras kan vinde i en sove-dejligt-konkurrence over min... erfarne futon. Wiiihiiiihiiii. Så, all done. Højere! Og næsten lige så bred. What the fuck? Jeg kan huske dengang luftmadrasser ikke var meget bredere end en aflang ballon. der med garanti tabte luften om natten. Hm. Måske jeg skal tilbyde min gæst at sove i min seng? Bare lige, så'n, for at prøve luftmadrassen...

2 kommentarer: