13. sep. 2009

Vintermørke

"Ah," tænker jeg, mens jeg tager de sidste trin op af trappen fra vaskeriet. Mens to veninder rejser, henholdsvis, staterne og Hawaii tyndt, er det blevet tid til mørke i Danmark. Vinden er lidt køligere, og altings grønhed falmer unægteligt og langsommeligt. Lyset fra lamperne nede i gården kæmper lige pludselig med et mørke, som tilsyneladende vinder. Det er ikke længere helt nok med en t-shirt og en sommerjakke, når byen forlades.

Det minder om cykelture fra sportshaller til varm-selv aftensmad. Om hvileløse teenage-vandringer rundt omkring i byen, hvor der ikke var ret meget andet at tage sig til. Stilhed og nærhed, trygge hemmeligheder i skyggerne.
"Hm," konkluderer jeg, mens jeg låser hoveddøren op. Det bliver lidt rart med lidt kulde. Den har det med at føre os sammen i favntag og i stuer. Det kan jeg godt værdsætte.

4 kommentarer:

  1. Hawaii er ogsaa en amerikansk stat! Saa USA har snuppet to venner og vi rejser begge rundt hvor der er lyst og varmt :)

    SvarSlet
  2. Det er i orden Hans, Hawaii er langt væk fra staterne. 5 timer i fly, for at være præcis. Jeg kan godt lide din blog - det er fedt at læse dine tanker hver dag :-)

    SvarSlet
  3. I lige måde, Gitte :) Det er skønt, at I begge to opdaterer, mens jeg sover, cirka, hvorfor der som regel er spændende læsning at vågne til.

    SvarSlet