17. sep. 2009

We CARE!

"Brikjuice!" hoster jeg, umiddelbart før jeg river en enkelt brik løs af pakken, og suger den i mig i ét åndedræt.  Eftersom det tvivlsomt er en god idé, at jeg kommer hjem til familiefødselsdag i denne tilstand, har mor og far sendt mig en CARE package, afleveret af far, der alligevel var i Århus; og den er fyldt med omsorg. Nåhja, mad og den slags er der også.
Forsyningerne var lige så stille ved at være reduceret til en uåbnet pakke sesamfrø, lidt ristede løg og en hel masse the*. Pakkens indhold er et syn, der passer min knurrende mave helt fint. Honning fra en ven af huset, der holder bier. Mors hjemmebagte boller. Øl og vand fra fars kælder. Og knækbrød**! Tro mod den originale pakke er der også lidt sødt, men mors hjemmebagte boller er lidt mere interessante på nuværende tidspunkt.
"Mmm," tænker jeg, idet jeg læner mig tilbage, og bliver lidt træt. Mæt. Senere, læsning. Nu, lur.


* God the, rigtig god the endda, eftersom det var en gave, men alt andet lige ikke så nærrende.
** Jeg elsker knækbrød for reals.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar