30. sep. 2009

Skrift-skriften

Efter at have brugt dele af en rødvinsaften på, med en god veninde, at diskutere, hvor godt det her skribleri går, finder jeg mig selv med hovedet begravet i en flyttekasse. Jeg ved lige præcis hvad jeg leder efter. Det drejer sig om en stil fra 3.g, hvorpå der af min lærerinde er skrevet følgende på-et-senere-tidspunkt-forgyldte sætning: "Du er en gudbenådet skribent." Hvad der derefter fulgte af røde streger, formaninger og lignende pernitteri, forsvinder i en ekspanderende sky af himmelblå selvtillid og stjernestøv. Ros fra undervisere, som man holder af og respekterer, overgåes ikke af ret meget.

Hvis jeg nu bare kunne finde stilen, så jeg kunne se, hvad jeg helt præcist gjorde rigtigt. Måske jeg havde fat i et eller andet, dengang. Hm. Benådet med ufejlbarlig hukommelse eller orden i noget som helst, dét er jeg med sikkerhed ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar