23. sep. 2009

Bubble Trouble III

- Eh.
- Hvad fand'n?
- Hvis man nu...
- Eller, først hopper og så...
- Hm, det her fungerer ikke så godFUCK NU AF DIT LORTE SPØGELSE!

Vi er kommet til bane 72. Har man spillet Bubble Bobble på et eller andet tidspunkt, så kender man til de u-boblelige spøgelser, der kommer efter man har brugt for lang tid på en bane. Ikke alene kan man ikke boble dem, men de har også en kedelig tema-sang. Nå ja, og så slår de én ihjel med sikkerhed. Af en eller anden årsag sidder Søs og jeg ubehjælpeligt fast, og vi har nu haft besøg af, hvad der forekommer at være en kvart legion af spøgelser. Hvor mange det end så helt præcist er.
Vi stormede igennem de første 71 baner i en sand rus; frugter, monstre, power-ups og bogstaver fløj om ørene på os og vores små drage avatarer. Vi begyndte endda at udøve den noble kunst at stjæle attraktive bogstaver og pointgivende mega-mad fra hinanden. Hvilket overskud!

Søs foreslår, at vi starter forfra, og håber på en paraply i bane 71. Jeg nægter at lade et stykke software fra 86 få krammet på mig den måde. Google må vide besked, der må være hjælp at finde. En amerikaner bekender, at han begyndte at græde, mens han forsøgte at gennemføre bane 72. En anden amerikaner mener, at netop den bane er gået i stykker. Imens jeg læser afløses gensynsglæden med titelmelodien af aversion. Dens hån af vores manglende drage-til-bobbel-koordination afbrydes kun af spøgelsernes tema-sang - endnu en påmindelse om vores deficit. Mens jeg nærstuderer en video på YouTube trøstespiser Søs sig igennem den slikpose, som hun havde taget med.

- Vi må vel bare blive ved med at prøve?
- Det kan ikke passe, at vi ikke kan det her nu. Vi rykkede det her spil fra hinanden da vi var små!
- Mhm.
- Hm.
- Hm?
- Der står her, at man skal bruge d-paddet.
- Ahva'?
- Lige præcis. Jeg tror det er den ikke-analoge-styre-ting. Dén her.
- Ah.

1 kommentar:

  1. Farligt. Fandt ud af man kunne købe det online på Wii'en - så kom for sent på arbejde her til morgen.

    SvarSlet