22. okt. 2009

Baby-produktions året

Jeg var helt og aldeles overrasket, ude af stand til at sige meget mere end "Seriøst? Baby?" i et par minutter. Et par af mine gode venner, der tilfældigvis også er et par, havde lige forklaret, hvorfor der kun skulle to rødvinsglas på bordet, og jeg kunne ikke holde op med at måbe. Pludseligt har jeg jævnaldrende venner, der skal være forældre. Hvor pludseligt dejligt kan nogen ting blive?


Resten af aftenen gik med at diskutere navne til bastard-unger, klapvogne, legetøj og hvordan faderen sikkert vil være den, der leger mest med det. Moder og baby skal endvidere nødvendigvis medvirke i en rendition af 'De Unge Mødre', hvor den unge moder diskuterer Kafka med manden, udfører eksperimenter med hjemme-partikel acceleratoren, og i det hele taget er meget Royal Tennenbaums'sk. Bare for sjov.
Jeg kan ikke tænke mig et mere muligt hjem. Med de forældre, så tænkende, rolige og begejstrede som de er, så er alting muligt. Inklusiv at tro lidt på menneskehedens iboende godhed. Til maj næste år fødes en individ og en tanke, og jeg er meget begejstret, for at kunne heppe med på sidelinjen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar