15. okt. 2009

Organiseret ad nauseam

Jeg har brugt aftenen på at installere en kalender-type-software på min computer i et forsøg på at organisere mig ud af min dovenhed. Ideen er som følger: hvis jeg nu vedligeholder en liste, med alle de opgaver, aftaler og forpligtelser, som jeg måtte have, så må jeg nødvendigvis udvikle en forståelse for, at tiden må og skal bruges fornuftigt. Nu skal jeg så bare huske, at anvende den. Sådan, ja, åbne programmet, taste ting og sager ind, og så huske at lytte, når der står, at jeg skal gøre det, der nu står.

Lige nu sidder jeg så og plotter mit kvartals-skema ind. Tanken slår mig; burde jeg egentlig ikke smide en fem, ti minutter ind efter en endt forelæsning til at opdatere kalenderen med nye opgaver og al den slags jazz? Og nu forstår jeg. Kalenderen virker. Jeg har allerede meget mindre tid at gøre med, end jeg egentlig havde før. Nu skal jeg endvidere til at være ét af de mennesker, der nødvendigvis må og skal se i kalderen, for at finde ud af, om man er fysisk i stand til at drikke kaffe. Hmf.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar