13. okt. 2009

Havnens Fiskehus-samtalerne

"Eeeh", siger jeg, og forsøger at besvare spørgsmålet. Hvilken fisk, der helt præcist er tale om, aner jeg ikke. Snuden lugter lidt af en art haj, mens jeg ikke er sikker på, hvad resten af dyret lugter af. Som det ligger der på et lille bjerg af is, minder det mest af alt om en enorm grå karklud, der er strandet. På et lille bjerg af is. Jeg prikker til dens snude med en finger. Hm. Ru. Bruskfisk.
"Jah, det er afgjort en bruskfisk."
"Hvad har du egentlig lært på biologi?"
"Hva'? På tre semestre? Åbenbart ikke nok, kan jeg forstå. Lidt om planter, chordater, invertebrater, den slags."
"Hvad med fisk?"
"Fisk er chordater."
"Så det der er en chordat? Den har en art rygsøjle?"
"Øh, ja, et eller andet sted... Tror jeg."
"Jeg tror, det er et bløddyr."
"Du er et bløddyr. Det der er en bruskfisk."
"Du er en bruskfisk."
"Gid."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar