5. okt. 2009

Skuleskolen

"Kaldte du mig lige 'nuser', sergentelev Lange?"
"Øh nej, hr. premierløjtnant, jeg sagde 'nu så?'. Som i, eh, om jeg skulle gå ned til..."

Premierløjtnant Quang er et halvt hovede højere end jeg. Han har, hvad der ligner et hareskår, men jeg er ikke sikker. Premierløjtnant Quang er en hård banan, og hårde bananer får nok nærmere ar efter at have nedkæmpet talebanere, hvidhajer, Godzilla'er; den slags. Ud over et lastbilkørekort, har jeg taget én ting med fra det grønne cirkus. At skule. Premierløjtnant Quang har lært mig alt, hvad jeg ved, om at skule.

"... altså, ja, gå ned til... før jeg..."
Premierløjtnanten skifter sit er-du-total-idiot-skul ud med et meget passende dumme-sergentelev-ikke-sjov-længere-skul.
"Ja, sergentelev Lange, gør det nu. Så."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar