24. okt. 2009

Hunde og katte I

"What the fudge?" tænker jeg, mens jeg lytter til Rasmus. Han er godt i gang med at udtrykke utvetydig utilfredshed med at det regner i hans stue. Regner afløbsvand fra overboens badeværelse, vel at mærke. Vi er lige kommet ind af døren, og vandet pibler ud af det hul, igennem hvilket loftslampe-ledningen forsvinder op i loftet. Hvordan det overhovedet lader sig gøre overgår min indsigt i loftslamper, afløbsvand og lofter. Så jeg står helt stille og måber lidt.

"Det forklarer den manglende elektricitet," bidrager jeg, mens Rasmus ringer til viceværter, VVS-personer og overboer. Han har placeret en hvid opvaskebalje og en sort spand i hvad der med en vis rimelighed kan betragtes som det centrale ned-drypnings område. Den hvide opvaskebalje fyldes langsomt med rød-gulligt vand, mens Rasmus forsøger at finde en hovedhane af en art, som han kan skrue på. Jeg håber, at det er rust, der er i vandet, og ikke alt muligt andet. Åh gud, det ligner ikke rigtig rust, gør det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar