25. okt. 2009

Hunde og katte III

"Øh, ja, undskyld, jeg skulle lige i tøjet." I tøjet? Klokken er 18:12, og du skulle lige i tøjet? Du er endvidere ude af stand til at høre insisterende banken på din hoveddør, når du ikke er påklædt, hm? Jeg har travlt med at skule af overboen. Nydelig ung mand, garanteret, men han er - garanteret - skyld i, at mit madlavningsprojekt er katastrofalt forsinket. Jeg tåler ikke den slags, specielt ikke når det er hollandaise-eksperimentet, der skal afvikles. Pis!

Rasmus følger efter overbo og VVS mænd op ad trappen, for at se nærmere på afløb og den slags. Jeg læner mig op ad dørkamen, og skuler i overboens generelle retning. Drypperiet er stilnet af siden VVS personerne lukkede for vandet. Det var nu egentlig lidt hyggeligt. Sådan lidt... regnskovs-ambient-hyggeligt.

Senere vender Rasmus tilbage med VVS personerne, der åbenbart har løst mysteriet. Et stoppet badeværelses-afløb. Brusebadsvand. Blandt andet. Jeg skæver til den gul-røde væske i opvaskebaljen. VVS personerne har udskiftet et eller andet, og instruerer os i at tørre området godt og grundigt. Og så skrider de.

- Jeg tror jeg ved, hvorfor han ikke åbnede døren.
- Hm?
- Kæresten var hjemme.
- Hmmm?
- Og hun skulle også lige i tøjet.
- Eh? Oooh! Ah, ja, javel ja. Fair nok.
- Yup.
- Hjem til mig og lave mad?
- Yup.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar