6. jan. 2010

Et rigtig eventyr

Lidt inspireret af en drøm, som en person skrev om i vedkommendes blog, har jeg en helt ustyrlig lyst til at skrive et helt og aldeles standard eventyr i et Dungeons & Dragons univers. I ved, hvor magi udføres med en kostelig pris. Hvor karakterer mere eller mindre regelmæssigt dør, for det er en farlig verden. Hvor guder og drager er kun alt for virkelige og alt for interesserede i hvad mennesket foretager sig. Hvor skoven gemmer på et utal af ukendte farer, der kun venter på en chance, for at angribe. Trolde, alfer, dryader, den slags. Hvor troldmænd og magikerer går i støvede kåber, og studerer i støvede bøger på støvede biblioteker.

Så nu ville jeg ønske, at jeg rent faktisk havde spillet Dungeons & Dragons da jeg var yngre, så jeg måske kunne vide lidt om denne verden. Men nej. Nørdet var jeg, men ikke nørdet nok. Jeg må tage på biblioteket og søge dannelse ud i fantasy, så jeg kan skabe mit eget.

6 kommentarer:

  1. Jeg synes, det lyder som om, dine grundtanker om eventyr er nok. Jeg ville gerne læse den. Men jeg læste så også alle eventyrbøgerne bag det der Dungeons & Dragons, selvom jeg aldrig prøvede at spille det.

    SvarSlet
  2. Hej Stine :)

    Heh, tja, måske, måske ikke. Gav mig i hvert fald i kast med en lille historie. Endnu et manuskript til bunken.
    Var det tilfældigvis Dragonlance bøgerne du læste? De er nok det tætteste jeg er kommet på et spil Dungeons & Dragons (selvom jeg for vild i de 179 bind, der åbenbart er i serien). Kan du anbefale noget lignende fantasy? Det er måske lidt meget forlangt, nu når der er et image som indie-pige at pleje :)

    SvarSlet
  3. Ja ja, det var Dragonlance!!! Dragons of summer et eller andet og alt muligt. Jeg elskede dem og læste vildt mange bing. Jeg har ikke læst fantasy i ret lang tid, mest fordi jeg synes, det er svært at finde noget i en god kvalitet... Jeg ved nu heller ikke, om Dragonlance var god kvalitet, men så bare noget, jeg kan li... :D Så nej, jeg er ikke den rigtige at bede om en anbefaling. Ak. (Harry Potter FTW iøvrigt! Men dem har du nok taget stilling til, om du kan li eller ej)

    SvarSlet
  4. Hehe, jeg elskede dem også ret højt. Og meget intenst! Men du har ret. Jeg ved sku heller ikke, om Dragonlance var totalt godt skrevet, men det var ikke svært at leve sig ind i :) Så længe Raistlin udfordrede guder, så kunne drengene fra klassen godt beholde deres fodbolde og fjollede holdsporte.

    Harry Potter er læst og fordøjet, jep. Netop på grund af Harry Potter står der ufatteligt meget fantasy på hylderne på biblioteket, synes jeg. Ehn. Svært at finde rundt i! Giver dig lige et prej, hvis jeg finder noget godt noget. Du ved, hvis man fandt lidt overskudstid og -energi et eller andet sted imellem alting :)

    SvarSlet
  5. Det gør jeg, hvis du lover at gøre det samme :)

    SvarSlet