14. dec. 2009

Julspind

Sammen med den insisterende kulde, der tørrer læber ud og fryser ørerne af, kom julestemningen til Århus. Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om nogen anden årsag til mit milde anfald af julebegejstring, end at det er blevet væsentligt koldere, og at der er is i indkørslen. Så meget is, at jeg lavede hjulspind på min cykel, hvilket gav mig den her tegneserieagtige illusion om, at jeg lige pludselig var meget energisk, og meget motiveret for at komme på arbejde så hurtigt som muligt. Men nej. Det er bare blevet jul, sådan rigtig jul - fordi det er pisse koldt.

Mine fingerhandsker skal skiftes ud med egentlige handsker. Huen, som mormor strikkede til mig for fire år siden, skal tages i brug. Og vinterjakken. Vinterjakken skal på. Var alligevel ved at se lidt oppustet ud, som omtalt i en tidligere tekst. Oppustet, men smart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar