27. dec. 2009

Lykkelig uvidenhed

Så. Sidste egentlige julefrokost var i dag. Nu kan man begynde at spise lidt varieret igen. Hvis jeg overhovedet havde et behov for svin i første omgang, så er det stillet nu. Nu og et års tid frem. Måske er det på grund af alt griseriet, at jeg sidder med den her helt enorme skyldfølelse. Et eller andet har jeg gjort eller ikke gjort, som jeg burde. Jeg har glemt noget eller nogen. Der er begået en forbrydelse mod sociale konventioner, og jeg er gerningsmanden. Det nager og gnaver, og jeg kan overhovedet ikke huske, hvad fanden det er.

Så dette må være én af mange bodsgerninger. Jeg vil gerne undskylde over for alle, som jeg måtte have gjort uret. Du har, givetvis, ikke fortjent det. Lige pludselig kommer jeg i tanke om det, og så kommer jeg rendende med favnen fuld af undskyldninger. Og chokolade. Hvem kan ikke lide chokolade?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar