4. dec. 2009

Ærlighed frem for alt

Hvad fanden bilder jeg mig ind, tænker jeg, og spørger den blonde Expert medarbejder om hjælp. Jeg har lige taget mig selv i at overveje, hvorvidt det er en god idé, at spørge netop hende, om hun ved noget om de her LED fjernsyn, som de har til at hænge. Hvorfor skulle hun ikke vide noget, om de her LED fjernsyn, som de har til at hænge? Fordi hun er blond? Fordi hun har bryster? Fordi hun er attraktiv? Jeg aner det virkelig ikke. Jeg er tydeligvis fordomsfuld omkring blonde, bebrystede og attraktive Expert medarbejdinder. Så jeg føler mig enorm nedrig, sexistisk og fladpandet, mens hun venligt og yderst kompetent besvarer samtlige mine spørgsmål om fjernsynet. Efterfølgende føler jeg mig lidt bedre tilpas, idet jeg demonstrerede en korrekt mængde skam, over at være helt ukorrekt fordomsfuld. Dagens lektion hermed overstået.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar