25. dec. 2009

Så hellere lidt funk, tak.

Julepunk. Når man kommer fra Viborg, så tager man til julepunk på Paletten d. 26 december. 'Man' inkluderer her den mere alternative crowd, måske mest de folk, der før eller siden har frekventeret Amtsgymnasiet. Derfor må og skal jeg til julepunk, også selvom jeg egentlig ikke har specielt meget lyst. På trods af tre år på Amtsgymnasiet. 'Bare rolig,' siger Marie, 'det kommer i morgen! Du skal bare lige lytte til Röd med Kent, Bon Iver's nyeste og The Balcony af The Rumour Said Fire, så er den hjemme!'. Men det er jo ikke punk, tænker jeg, og tilføjer de dikterede sange til min playliste på Grooveshark. Jeg kan egentlig godt lide rigtig mange musik genrer. Alt andet end metal og fusions jazz, plejer jeg at påstå. Men jeg bliver lidt venstreorienteret og lidt gammeldags, når jeg ikke har tilpas meget indsigt i eller sympati for kulturens diskurs, til at kunne værdsætte dens specifikke æstetik. Hm. Venstreorienteret, gammeldags og forstokket. Måske det lige præcis er julepunk, der skal til. Spøgelser kan garanteret ikke lide julepunk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar