7. dec. 2009

Man må ikke snyde-skrabe

Det går helt og aldeles forrygende med min skrabejulekalender. I kan lige så godt give op, alle jer med-skrabere, for der er ingen tvivl. Jeg vinder en million, og jeg har store planer, for hvad den skal bruges til. Emil kiggede forbi til lidt aftensmad i fredags, og så satte vi en lige en kort og præcis liste sammen over de ting, som jeg så afgjort mangler i mit beskedne hjem. At udskifte det beskedne hjem med et andet er så godt nok et punkt for sig selv. Hm.

1 - En flaske vin. For at fejre millionen!
2 - Guitar komma stålstrenge. Eller bare en western guitar egentlig. For at kunne spille med lidt mere 'twang', end jeg allerede gør. Der er lidt mere... 'pling' over min nuværende guitar, hvilket er fint og godt. Nogle gange har man bare lyst til 'twang', og så er 'pling' kun en skuffelse.
3 - Lejlighed. Man får ikke meget lejlighed for en million, men man kan vel investere i et eller andet, og så lade indtjeningerne bidrage til huslejen. Må konsultere Far og-eller Storebror omkring det der økonomi-stads. Evt. Rasmus. Rasmus er awesome til den slags.
4 - Køkken-halløj til den nye lejlighed. Hurra, en ovn! En opvaskemaskine!
5 - Tamtam. For at fejre millionen i godt selskab i den nye lejlighed, hvor jeg har lavet mad i det tilhørende køkken med det nye køkken-halløj. Hertil vin.

Men hvad nu hvis man ikke vinder? Er det ikke lidt fjollet, at lave lister, og lægge planer på forhånd? At begynde at drømme på den måde? Jo, det er det faktisk. Men hvis det ikke er drømme man får, når man bliver givet en skrabejulekalender, så ved jeg ikke rigtig, hvad det er. Så jeg vil have lov til at drømme om 'twang' og køkken-halløj, mens jeg sidder og tæller juletræer. Der kommer garanteret til at mangle et. Der mangler ALTID et. Selv drømme kan være en tradition, åbenbart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar