21. dec. 2009

Meningsfattig figur

Jeg er hos min forældre, igen, og jeg har lyst til at skrive om alt det, der er foregået i dette hus siden vi byggede det. Så jeg kunne skrive om en hel masse, der før eller siden ville ende i klicheer og banaliteter. Det første kys. Den første orgasme. Det første spark i skridtet. Den slags. Men jeg er flyttet fra stedet. Man er blevet undervist og skolet, og man har udviklet en fornemmesle for tal. Tallet ét, og dermed første gang noget sker, er lige så unikt som tallet to, og dermed anden gang noget sker - igen. Hvis jeg så bare kunne huske mit andet kys, min anden orgasme, anden gang jeg blev sparket i klokkeværket, så ville jeg skrive om det.

Hvad jeg kan huske er, at jeg er fem tekster bagud. Jeg lover, at indhente dem inden året er omme. Måske man skulle skrive juleeventyret færdig? Altså, begynde på ét i hvert fald. Har den her idé om en haj, der også skal mærke, at det er jul...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar