18. dec. 2009

Tanker før et bad

Min lejlighed sejler. Tøj, tandpasta tuber, avisudklip og løse papirark. Det eneste, der er, hvor det skal være, er støvet i hjørnerne. Jeg kan egentlig ikke huske, at det at pakke til juleferie nogensinde har været så rodet. Så rodløst. Hvor er tiden, der tager os, blev der spurgt. Spørgsmålet er omsonst, så det må svaret også være. Den er lige her, hvor vi kan se alle de ting, som vi ikke fik brugt den til. Den er hos vores nære og kære, som aldrig befinder sig ét sted alene i modsætning til én selv. Vi er tiden, der tager os selv. I dag føler jeg mig lettere salig over, at jeg har venner, der gider tage tiden med mig. Også selvom jeg efter at have været på arbejde siden 05:30 måske ikke føler sig mig frisk på at tage eller blive taget (på). Hah. Men netop derfor skal man kaste sig ud i det. Det bliver en fed aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar