6. apr. 2010

Døren

05:00 - Holdkæftholdkæftholdkæft, mumletænker jeg, og river batteriet ud af mobiltelefonen/vækkeuret. Nogen burde defenestrere vedkommende, der fandt på, at det skulle være så brutalt at vågne. Er det dig, Gud?

05:02 - Urk. Morgenmad. Ingen mælk. Knækbrød? Knækbrød med... knækbrød. Forbandede butikker og deres respekt for helligdage.

05:03 - Knækbrød med honning, som man skal bruge hammer og mejsel til at bryde ned i hapser. Lækkert. Hvor jeg dog føler mig parat og i stand til absolut ingenting.

05:08 - Mange tak, kære spejl, mange tak for lort. Hvor er mit barbergrej, og hvornår er det okay, at marinere sig selv i rynkecreme, og stadigvæk bibeholde ens y-kromosom?

05:09 - Og min voks? Tandbørte! Åh gud en stinketunge. Aldrig mere komave. Beklager Sandu.

05:15 - Så. Anstændigt udseende. Bare... så længe jeg ikke skal snave med nogen. Hurra for medgørligt morgenhår.

05:16 - Hvem fanden finder også på at sprætte en drøvtygger op, koge dens mave-tarmsystem og kalde resultatet for appetitvækkende? Skotter måske? Er får drøvtyggere? Hm. Må huske at slå det op, når jeg kommer hjem. Praktisk at vide. I tilfælde af et spil Trivial Pursuit med min sjæl som indsats omend ikke andet.

05:20 - Tøj skal der til. Er det koldt? Bliver det solskin? Praktiske bukser eller god-røv-i-det-forklæde-mester-bukser? Hvad er mine chancer for at rende ind i attraktive kunder kl 10:30 2. påskedag?

05:22 - Hm! God-røv-busker OG medgørligt morgenhår. Måske det bliver en god dag?

05:24 - Nå. Nøgler, krydderurter, overtøj, mobiltelefon, pung, Shuffle med Röyksopp.  Hej dør! Farvel dør!

05:25 - Ak. Tre trin nede af trappen. Glemte solbriller. I tilfælde af solskin. G'day dør!

05:26 - Og vi ses om en fem-seks timer, dør. Hvordan jeg minder for meget om min far lige nu er ikke flatterende. Min far går gerne tre runder om huset for at sikre sig, at samtlige døre og vinduer er lukkede, hvorefter han opdager, at han har glemt mobiltelefonen indenfor. Rinse, repeat.

05:27 - Ack! Fire trin nede af trappen. Glemte bilnøglerne. Davs dør.

05:28 - Farvel dør. Jeg mener det nu. Sgu. Forbandede genetik. Umiddelbart ikke så besværligt at gå tre runder om en dør til en lejlighed. Heldigvis. Skulle man kigge ud gennem en af de andre lejligheders dørspioner, så ville man med rette tro, at jeg var dement. Måske jeg kan aflede opmærksomheden fra min demens med min bag.

05:47 - Mmm. Motorvej. Fartpilot. Röyksopp.

06:02 - Hm. Komave. Ungarerer. Afgjort ungarerer eller hvordan det nu staves. Må huske aldrig at rejse til Ungarn og bestille egnsretter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar