4. apr. 2010

Spildte sætninger

Nogle gange møder jeg den holdning, at det vel ikke kan være så svært at skrive sådan en tekst en gang om dagen. Det er jo bare at sætte sig ned foran computeren, ikke? Og jo, siger jeg så, mens jeg kaster lidt misforstået om mig med mine arme, det er da helt korrekt. Det er det samme som at bage en kage. Det er jo bare at stille sig ud foran røremaskinen. Ikke?

Men hvad putter jeg i kagen, for at tilføje den elegance. Eller hvad med humor? Sortsind, endvidere. Sorg, kærlighed til alt levende og ganske få individer, helst på samme tid. Fortæl mig det, og så bager jeg gerne en kage. Det kan vel ikke være så svært.

Jeg siger ikke, at jeg er total sej til at udtrykke mig, altid er spot on med hvad fanden jeg nu har gang i. Jeg siger bare, at det kræver en indsats at forsøge at lære at være spot on. Folk der end ikke har forsøgt har imidlertid ikke altid en særlig stor forståelse for denne proces.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar