9. apr. 2010

Marina & The Diamonds - Shampain

Jeg sidder på mit gulv, udmattet og lettere svedig, og drikker cremant de bourgogne. Det må man godt, når dagen har været 'en af den slags dage, du ved'. Alt for travlt på arbejde, lidt for lidt søvn, og lidt for mange øl i går. Men nu skal du høre.

I forbindelse med netop arbejdet møder jeg min frisørs ejer, mig med favnen fuld af undskyldninger idet jeg ankommer en halv time for sent. Sådan må det nødvendigvis være, når man får den forkerte adresse stukket i hænderne. Min frisørs ejer er imidlertid elskværdigheden selv, frisørsmil og elskværdighed over det hele. En halv times tid senere forlader jeg det meget smukke hjem med favnen fuld af ren og skær luksus på dåse. Overskuds-ting, som de rige end ikke havde overvejet at tage hul på, endsige spise. 'Du har nok mere fornøjelse af det, end vi har', blev der sagt, hvilket forekom lidt absurd. Men jeg takker, blinker på livet løs til de mange smukke døtre, og begiver mig afsted. Og nu sidder jeg her. Må din dag være lige så rig på indtryk, men måske knap så lang. Og hård.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar