25. apr. 2010

Søndags visit

Udover i dag, søndag, hvor jeg badet i mandigt sved (mit eget, heldigvis) savede en kvart skov i stykker med en fukssvans (det var måske mere en fornemmelse, det der med mængden af brænde, som jeg savede i stykker, end et præcist mål, men der var afgjort meget), hvorefter jeg savede endnu en halv skov i stykker med en motorsav, så har det været en forfærdelig afslappende weekend. Men det har været lige, hvad jeg har haft brug for, konstaterer jeg, idet jeg med en vis kådhed springer ud af gummistøvlerne, og ind under bruseren.

Måske det skyldes motorsavens funktion som potensforlænger? Det dødsensfarlige, brølende redskab, håndteret og underkastet min vilje. Måske det skyldes insektet, der kravlede rundt i mine krøller, til min store tilfredshed, fordi det fik mig til at føle mig meget hippie-agtig. Livet levet i et med naturen, i fuldstændig accept af, hvad det må indebære. Insekter på ens krop er én af de ting.

Gad vide om han nogensinde slap ud af mit hår, tænker jeg lidt for sent, mens jeg vasker shampooen ud. Hm. Bare ærgeligt. Død ved shampoo er også en del af naturen. Der er hermed selektere for ikke at befinde sig i mit hår umiddelbart før hårvask. Det er en god dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar