27. apr. 2010

Undskyld, hvis jeg nu holder dit ene bryst, så kan jeg bedre komme til II

- Jo, øh, du starter med at sætte knapperne i i denne side. Medmindre du er venstrehåndet, så er det klart det letteste.
Forklarer jeg Helle, mens jeg peger på den jakke-flap, hvori det altså er lettest at sætte knapperne i først.

- Jamen kan du ikke bare gøre det for mig? Det er vist det letteste af alt, hihi.
Griner Helle og afviser min instruktion. Jeg kigger på Helle, hendes fremstrakte håndfuld knapper og hendes smil. Det letteste ville så være, hvis du tog jakken af, tænker jeg, men jeg er ikke sikker på, at det er det helt rigtige forslag at komme med lige nu.

Så jeg går i gang med at sætte knapperne i jakken. Nødvendigvis må jeg stå meget tæt på Helle, for at kunne komme til, men det generer ikke Helle. Det er tydeligvis det optimale tidspunkt at small-talke, mener hun. Hvilket nok er meget rigtig. Bedre end koncentreret stilhed, eventuel pinlig tavshed, ikke?

- Nå men hvad laver du så, når du ikke er hernede?
- Jeg læser noget, der hedder medievidenskab.
7 knapper tilbage.
- Åh! Det er sådan noget, som vi andre slet ikke aner, hvad ER!
Griner Helle og hendes bryster, der danser lidt på stedet af latter.
- Det gør vi heller ikke, så bare rolig.
Mumler jeg, og får Helle til at fnise. 5 knapper tilbage.
- Hvor langt er du med dit studie, så?
- Jeg skriver på min bachelor for tiden, så lidt over halvvejs med det hele.
Uskyldig small-talk! Perfekt! Ingen latter eller boob-quakes. 2 knapper tilbage.


Fortsættes.

2 kommentarer:

  1. Åh manner, jeg sidder på kanten af stolen og kan SLET ik vente på fortsættelsen!

    SvarSlet
  2. Hej Ibs,

    Jeg beklager ventetiden, men nu er afslutningen langt om længe online. Håber det var ventetiden værd :)

    SvarSlet