26. apr. 2010

Undskyld, hvis jeg nu holder dit ene bryst, så kan jeg bedre komme til

For at kunne fortælle dagens historie, må du nødvendigvis kigge på dette billede:

Dette er billedet af en giraf-kok*. Hvor svært det end måtte være, så er det eneste du skal bemærke, hvordan knapperne sidder i kokke-jakken. Det er vigtigt! Kig hellere en ekstra gang. Godt så. Dygtig!
Selve knapperne sidder ikke fast i jakken. De er som sådan bare nogle små løse plastikdimser, som man så presser igennem de dertil indrettede huller. Det lyder simpelt, og det er det også.

Nå. Arbejdsdag! Vi er blevet solgt til to veninder, begge to i midt 40'erne, vil jeg tro. Den ene hedder Dorthe, og den anden hedder Helle. I dag skulle Helle for første gang have en kokke-skjorte på, og det havde Helle lidt svært ved. Åbenbart. Hendes kavalergang er kun meget lidt hemmelig, idet jeg runder hjørnet ind til personaleomklædningen i jagten på min vandflaske. Helle ser op fra hendes bakseri med jakken, og ser pludselig meget lettet ud.


- Eh.
Siger jeg, og lyder virkelig som én, der har fået noget ud af 16 år på skolebænken.
- Hej! Kunne du måske hjælpe mig med de her knapper? Jeg kan vist ikke finde ud af det, tror jeg.
Siger Helle, og blafrer smilende med jakkens flapper. Og hendes bryster.

Fortsættes.

* Fordi giraffer er seje, og fordi jeg ikke kan glemme det her spil, der hedder Space Giraffe, hvor du er en giraf, der flyver ude i rummet. Hvilket du nok ikke havde gættet af titlen.

2 kommentarer: