12. apr. 2010

Nektar

Fordi jeg ikke gider betale for det såkaldte øl, som man ellers kan købe rundt omkring i byen (der enten smager dårligt eller af slet ingenting, får én til at skulle pisse hele tiden, samt ofte inducerer enorme tømmermænd), så man jeg jo drikke noget andet. Hvorfor hade sig selv på den måde?

Gin og tonic har til sammenligning kun fordele. Det er som oftest en billig sjus, som man ikke rigtig kan ødelægge. Blandings forholdet er hvad det nu engang er. Når man er ved at have fået for mange, så kan man snige sig op i baren og bestille et glas Sprite med en skive lime i i stedet, og alle vil vedblive at tro, at man sguda er en satans karl, sådan som man bare hælder de der gin og tonics ned. Endvidere er man på den sikre side, skulle man rende ind i en sværm malaria-inficerede myg. Hvad er der ikke at kunne lide?

F.eks. at tre forskellige grupper af venner har tre meget forskellige kommentarer til min præference, nogle mere flatterende end andre. Old school og James-Bond-agtig er helt tålelige. Resten vil jeg udlade af hensyn til min hårdt sårede værdighed. Plus, jeg er forkølet, og har derfor som enhver anden sund og rask mand ufatteligt ondt af mig selv, og der er virkelig kun så og så meget en mandag bør indeholde af den slags lidelser.

2 kommentarer:

  1. Den kan drikkes midt på dagen, inden maden som en aperitif og efter maden som en nigthcab.
    Den kan drikkes iskold og ved stuetemperatur. Man kan drikke dem hele natten uden at få kvalme.
    Den er uovertruffen som starter på en fredag eftermiddag - så ved man det er weekend!
    Man kan komme både citron og lime i - men den er nu bedst med lime!
    Den kan drikkes med usandsynligt meget gin i, meget lidt gin eller half-and-half.
    Den virker som malariamedicin grundet keninen.
    Den kan købes på, formodentligt, hver eneste bar i verden.
    Den passer både til strandfest og galla.
    Den er evigt god stil.
    ....
    Det er uden tvivl verdens bedste drink!

    SvarSlet